hír
Október 8-12-ig újra a szegedi Belvárosi Moziba költözik a fesztiválhangulat: útjára indul az operatőrök munkáját kiemelő nyolcadik Zsigmond Vilmos…
továbbhír
A nyolcadik alkalommal, október 8-12. között megrendezett Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál a gazdag, magyar és nemzetközi filmeket vegyítő…
továbbhír
Cannes-t, Camerimage-t és TIFF-et megjárt versenyzők, az utóbbi két év kiemelkedő magyar filmjei az operatőrök éves seregszemléjén. A Zsigmond…
továbbhír
Az operatőrök éves seregszemléjét október 8. és 12. között tartják meg, melyre a szervezők 2022. január 1. után készült nagyjáték-, rövid- és…
továbbhír
Lezárult a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelynek a szegedi Belvárosi Mozi adott helyet. A legjobb operatőri munkáért járó fődíjat…
továbbhír
A fesztivál történetében először a szervezők kritikaírói pályázatot hirdetnek, melyre szövegalkotás iránt érdeklődő középiskolás diákok és…
továbbhír
A szegedi fesztivál elismeréseit május 28-án, szombaton adták át. Az idei fődíjat, a Zsigmond Vilmos – díjat a Félhomály című magyar dokumentumfilm…
továbbhír
Négy kategóriában összesen 1500 percnyi anyagot vetítenek május 24. és 28. között a 6. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon Szegeden.
továbbhír
Látványos, óriásbábos felvonulással, koszorúzással és nyitófilmként Enyedi Ildikó A feleségem története című alkotásával indul egy hét múlva az 5.…
továbbhír
Április 20-án éjfélig lehetett nevezni az 5. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Fesztiválra. Az operatőrök versenyére a rendkívüli, világjárvány sújtotta…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié